De drie pijlers binnen SEO

Bij Search Engine Optimization zijn er drie pijlers die je helpen bij het optimaliseren van de waardering van je website bij een zoekmachine. Wij zetten ze hier even op een rijtje.

Content

“Content is king” is een bekende uitspraak bij SEO. Maar waar gaat het eigenlijk over? In teksten verwerk je enkele zoekwoorden met een follow link achter. Door deze teksten met zoekwoorden en links op betrouwbare blogs te plaatsen, zal dit de ranking van jouw site verbeteren. Als jouw content erkend wordt door zoekmachines, gaan die jou belonen en dus hoger ranken. Een goed voorbeeld van content voor SEO is blogs. Bij een blog kan je perfect jouw links toevoegen op een strategische wijze in de content zelf. Die blogs zullen dan over een onderwerp gaan dat relevant is met de links die erin verwerkt zijn. Stel dat jouw bedrijf gevonden wil worden op “tuinbouw”, dan kan je een tekst schrijven over drie tips voor tuinieren en deze anchor en link naar jouw website hierin verwerken. Je kan de content zelf schrijven of dit door een linkbuilding bedrijf laten doen die deze teksten dan ook voor jou zullen plaatsen op interessante blogs.

Linkbuilding

Linkbuilding speelt ook een belangrijke rol binnen SEO. Linkbuilding is het gebruiken van links op andere sites die dan verwijzen naar jouw eigen website. Het doel is een hogere waardering voor zoekmachine Google te behalen. Het is dus belangrijk dat je doet aan kwalitatieve linkbuilding met links die relevant zijn voor jouw website. Hoe meer relatieve links je gebruikt, hoe meer je domein autoriteit stijgt. Relatieve links zijn dus links die relevant zijn voor de website zelf. Je kan beter met 20 links werken die een hoge domein autoriteit hebben dan 200 links met een lage domein autoriteit. De domein autoriteit is een rating van 1-100 die Google geeft aan elke website. Hoe hoger de rating, hoe hoger jouw website scoort volgens Google.

Technische optimalisatie

Technische optimalisatie is de achterkant van SEO terwijl linkbuilding en content de voorkant zijn. Met andere woorden, bij technische optimalisatie focus je op de behind de scenes van de website. Dit zijn dus functies die voor de klant niet echt zichtbaar zijn op eerste zicht maar uiteindelijk wel heel belangrijk zijn. Een voorbeeld hiervan is de leesbaarheid van je website. Dit betekent dat je site een SEO-vriendelijke structuur moet hebben met SEO-url’s die worden doorgestuurd naar de zoekmachines. Als jouw website ook gemaakt is zodat mobiele gebruikers erop kunnen, zal dit ook goed zijn voor SEO. Ten slotte zorg je ook best voor zo weinig mogelijk foutieve links. Dit zijn links van koppelingen naar webpagina’s die niet meer werken.

Bij SEO is het dus belangrijk dat jouw website in de top 5 staat van zoekmachines bij bepaalde keywords want mensen willen snel een antwoord en zullen ze meestal niet verder kijken dan de eerste pagina. Toch is je ranking bij zoekmachines niet het enigste wat telt bij SEO, want je website moet ook goed bruikbaar en logisch zijn voor zijn bezoekers en mag dus niet alleen gemaakt zijn voor zoekmachines.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *