Hoe belangrijk is een hoge ranking in Google?

Zoekmachineoptimalisatie is een hoeksteen van het succes van inbound marketing, maar wanneer noem je je website echt geoptimaliseerd? Het beste van het beste? Als je helemaal bovenaan staat?

Welnu, als je je website niet zichtbaar kunt maken op de eerste pagina van de relevante zoekopdrachten met zoekwoorden, krijg je mogelijk geen verkeer van de zoekmachines.

Een hoge ranking in Google, de meest gebruikte zoekmachine ter wereld, is dus de grootste kans voor marketeers.

Eerste pagina van Google

Google toont tien resultaten op de eerste pagina wanneer iemand naar specifieke termen zoekt. De resultaten zijn gebaseerd op een aantal zaken, zoals sitesnelheid, backlinks, bouncepercentage en tal van andere factoren. Dus als je bovenaan de eerste pagina met Google-resultaten kunt komen, kan dit een uitstekende kans zijn voor jou en je bedrijf.

Onthoud echter dat hoog in Google komen slechts het halve werk is: aan de top blijven is net zo moeilijk. Kortom, je SEO-succes hangt af van de vraag of je je website in de top tien kunt plaatsen of niet, en vervolgens of je hem daar kunt houden of niet.

De eerste plaats

Een van de andere grote zoekmachines na Google, Bing, meldt dat websites aan de top 42% van het verkeer krijgen; de tweede krijgt 11% en de derde krijgt slechts 8%. Het geeft dus duidelijk aan waarom je websites bovenaan moeten staan.

In principe is het beeld hetzelfde bij andere zoekmachines, waaronder Google. Als je website bovenaan zichtbaar wordt, betekent dat meer authenticiteit en vertrouwen, wat voor de hand liggende elementen zijn voor meer leads en verkeer. Een verhoging van de SERP-ranglijst (zoekmachine resultaten pagina) verhoogt niet alleen het vermogen van je bedrijf om verkeer en leads te genereren, het verhoogt ook de mate waarin je publiek je bedrijf als authentiek beschouwt.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *