Hoe beoordeelt Google jouw website?

Google heeft onlangs weer nieuwe updates gehad die een dramatische invloed zullen hebben op de manier waarop je site wordt gerangschikt in de SERP (Search Engine Result Page). Google heeft onlangs een nieuwe methode geïntroduceerd, genaamd “Core Web Vitals”. Deze methode omvat onder andere de laadtijd, de eventuele verspringingen in het scherm. Met zo’n update zijn de rangschikkings-factoren die van invloed zijn in hoe Google jouw website beoordeelt ook veranderd. Deze bepalen de plaatsing ervan op de resultaten pagina’s van de zoekmachine pagina’s en een daling kan dramatische gevolgen hebben. Het hebben van een marketing bedrijf die hier snel op kan handelen is dus een vereiste voor ieder bedrijf. Zonder zoekmachine optimalisatie zul je niet hoog scoren in Google. De zoekmachine optimalisatie van DoubleSmart is op de hoogte van veranderingen in het beleid van Google die impact hebben op de prestaties.

Linkbuilding nog onverminderd actueel

Google beoordeelt jouw site op basis van de kwaliteit van de links die naar je website verwijzen. Om hoge rankings te krijgen in de competitieve wereld van SEO, moet elk online marketing bureau tijd besteden aan het bouwen van krachtige backlinks voor zijn klanten. Het is niet voldoende om alleen een website en een paar goede landingspagina’s te hebben; Je moet een manier vinden om op organische wijze backlinks te verkrijgen. Daarom is het belangrijk om een linkbuilding bureau in te huren om backlinks voor jouw website op te bouwen. Een linkbuilding dienst levert je veel linkjes van relevante sites die de positie van jouw site drastisch zullen verhogen.

Hoeveel links heb ik nodig?

De techniek van linkbuilding omvat het plaatsen van honderden of zelfs duizenden links van websites op internet. Deze links worden verspreid via onder andere: links kopen, kwalitatieve content plaatsen en linkruil-programma’s. Wat is een programma voor het uitwisselen van links? Een internet marketing bureau heeft vaak veel eigen websites waarmee ze voor jou een link kunnen ruilen met een ander dere website die dan op zijn beurt weer een link naar jouw plaatst. Klinkt ingewikkeld? Gelukkig weet een marketingbureau precies hoe dit moet!

Maar hoe beoordeelt Google je website? 

Google gebruikt speciale crawlers die bekend staan als spiders, genaamd Googlebots, om alle websites te indexeren. Deze robots doorzoeken de site en halen de informatie op. Ze gaan hiervoor alle linkjes bij langs op een website. Dus zowel interne als externe links. Ze worden vervolgens geanalyseerd om de waarde van een site te bepalen. Ze kennen een rangorde toe aan elke link en die rang maakt jouw site hoger of lager scoren in de ranglijst van zoekmachines. Een link van een foutieve site kan dus ook schadelijk zijn voor je resultaten. Klik hier om meer te weten te komen over dit onderwerp.

Maakt het uit of er op een link wordt geklikt?

Hoe waarschijnlijk is het dat er op een link van zo’n website kan worden geklikt? Afhankelijk van de site is het geschatte aantal keren dat een bezoeker op een link van een externe site klikt zeer laag. Dit is echter weinig relevant, want Google volgt de link wel. Uiteraard is extra verkeer mooi meegenomen. Echter een link van een website als De Telegraaf zal een enorm effect hebben, ook al klikt er geen mens op.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *