Tips en tricks voor online marketing

We leven in een tijd waar er steeds meer aandacht geven aan ons leven online en waar ons leven offline op de achtergrond verdwijnt. Tegenwoordig vind je alles op het internet. Wanneer je problemen hebt met je televisie zoek je sneller eventuele oorzaken op via het internet dan naar een technieker te bellen. Zoek je een nieuw kleedje of nieuwe schoenen? Dan is de kans groot dat je eerst de online webshops afschuimt voor je naar een fysieke winkel trekt. Internet is met andere woorden niet meer weg te denken uit de huidige maatschappij en daar moet je voor je professionele activiteiten zeker op inspelen.

Wat is online marketing?

Er wordt vandaag de dag steeds meer aan online marketing gedaan en minder via de traditionele vormen. Eenvoudig gezegd is online marketing het promoten van producten en/of diensten via het internet. Hier zijn een aantal voordelen aan gekoppeld. Je kan bijvoorbeeld de resultaten van je marketing online veel beter meten dan marketing in zijn traditionele vorm. Bovendien is adverteren via het internet doorgaans ook veel goedkoper dan wanneer je honderden affiches of flyers moet laten drukken én ophangen.

Je kan ook heel eenvoudig een online marketingbureau vinden. Woon je bijvoorbeeld in Antwerpen? Zoek online marketing Antwerpen op via Google en je hebt meteen verschillende opties.

De link tussen online marketing en zoekmachine optimalisatie

Wie online marketing zegt, zegt in een adem ook zoekmachine optimalisatie.

De Engelse term die hiervoor gebruikt wordt is Search Engine Optimalisation (SEO). Het doel van SEO is om ervoor te zorgen dat jouw website zo goed mogelijk scoort in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google. Hoe beter je scoort, hoe hoger je op de lijst van zoekresultaten belandt.

Essentieel voor SEO zijn de sleutelwoorden van je website. Wat zijn de woorden die klanten ingeven op Google om op jouw website terecht te komen? Je kan dus best op voorhand een zoekwoorden analyse doen.  Je onderzoekt hierbij welke zoekwoorden het interessantste zijn voor jouw website. Dit is de basis voor de SEO.

Nadat je weet welke keywords er belangrijk zijn voor jouw website, moet je er ook voor zorgen dat de titel en beschrijving van je website op Google ook interessant zijn voor klanten. Als deze twee zaken de gebruiker niet aanspreken om effectief op je website te klikken, dan heeft heel de SEO ook niet veel nut. De titel van je webpagina wordt ook wel ‘title tag’ genoemd, de omschrijving krijgt de naam ‘meta description’. 

Probeer zeker ook een sleutelwoord in de titel van je pagina te vermelden. Dit geeft extra waarde mee aan je website. Geef in de omschrijving ook altijd nieuwe informatie mee waardoor de gebruiker getriggerd is om op jouw website te klikken.

Er zijn enorm veel zaken die meespelen in de zoekmachine optimalisatie. Je kan altijd een online marketingbureau inschakelen voor meer tips. 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *